Handen van Humanitas

Samen het goede doen voor kwetsbare mensen, dat is waar hèt Rotterdamse netwerk van maatschappelijk betrokken ondernemers, of wel Handen van Humanitas voor staat. Als het gaat om dementie, en de strijd daartegen, staan wij natuurlijk steevast naast Stichting Rolling Hearts! Wat een mooi initiatief. Het goede doen voor mensen in kwetsbare situaties is wat ons beiden drijft en waar ons raakvlak ligt.

De strijd tegen dementie is geen makkelijke strijd. Of dementie helemaal zal verdwijnen zal de tijd ons leren. Maar in ieder geval strijden wij graag mee voor een meer dementievriendelijke samenleving. Want ondanks dat iemand leeft met dementie, maakt hij nog wel actief deel uit van onze samenleving en doet hij er toe!

Zo ook kunstenaar Dick de Graaf. Hij schilderde ruim 34 zelfportretten tijdens het verloop van zijn leven met dementie. Wat bijzonder, maar vooral confronterend is om te zien, is dat de perceptie, waarneming en zelfbeeld sterk verandert naarmate de dementie vordert. Wij lenen daarom deze indrukwekkende portretserie graag uit aan Stichting Rolling Hearts om het proces van dementie letterlijk een gezicht te geven.